Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> φυσικη ιστορια: οταν γεμιζει το φεγγαρι...

φυσικη ιστορια

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 25, 2008

οταν γεμιζει το φεγγαρι...



Οι παλιοί αγρότες και καλλιεργητές γης συνέδεεαν τις γεωργικές εργασίες με τις φάσεις της σελήνης.Ενας συνδυασμός απο προλήψεις, θρησκείες και μαγικές δυνάμεις.

ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ ΜΟΥ ΛΑΜΠΡΟ,ΠΕΣ ΜΟΥ ΤΙ ΝΑ ΦΥΤΕΨΩ;ΠΟΤΕ ΝΑ ΚΛΑΔΕΨΩ;
Η σελήνη επιδρά στην ανάπτυξη των φυτών μέσα από την έλξη που ασκεί στο νερό. Τα φυτά περιέχουν νερό στη σύστασή τους σε πολύ μεγάλο ποσοστό και έτσι αντιδρουν στις παλιρροιακές έλξεις της σελήνης. Έχουμε λοιπον δύο τύπους επίδρασης που η σελήνη ασκεί στα φυτά. Η πρώτη επίδραση εχει να κάνει με τη φάση στην οποία βρίσκεται η σελήνη, όταν αυξάνεται ή μειώνεται σε φως. Τότε η έλξη της βαρύτητας της σελήνης επιδρά στις ρίζες και στην ανάπτυξη των φύλλων. Όπως η σελήνη έλκει τις παλίρροιες στους ωκεανούς, με τον ίδιο τρόπο έλκει και τις μικρότερες ποσότητες νερού, αναγκάζοντας την υγρασία να ανέβει κοντύτερα στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια που η σελήνη είναι στη γέμιση (αυξάνεται) ή τραβώντας τις ρίζες προς τα κάτω όταν η σελήνη βρίσκεται στη χάση (ελαττώνεται). Γενικά η καλύτερη στιγμή για φύτεμα είναι λίγο πριν την Νέα σελήνη και κατά τη διάρκεια της φάσης της γέμισης. Η περίοδος της χάσης είναι καλή για να καθαρίσουμε τους κήπους μας από τα ζιζάνια ή τα νεκρά φυτά, να σκαλίσουμε τα παρτέρια, να κλαδέψουμε, να κάψουμε τα σκουπίδια, να κάνουμε κομπόστ και γενικά να αραιώσουμε την βλάστηση που περισσεύει. Ωστόσο μερικά φυτά είναι καλύτερα να τα "ξεκινάμε" κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων φάσεων της σελήνης.
Όταν έχουμε Νέα σελήνη καλό είναι να φυτέψετε λουλούδια, θάμνους, δέντρα, και μερικά λαχανικά όπως το σπανάκι,(τ'ακους μαγισσούλα;) το λάχανο, το μαρούλι και άλλα που μας ενδιαφέρει κυρίως το επάνω μέρος τους, αυτό που βρίσκεται πάνω από το έδαφος. Έτσι όσο η σελήνη μεγαλώνει για να φτάσει στην πανσέληνο, τραβάει τα φυτά προς τα πάνω βελτιώνοντας την ανάπτυξή τους.

Στις μερες μας τωρα ολα αυτά αναπτύχθηκαν πιο οργανωμένα σ' αυτό που σήμερα ονομάζουμε βιοδυναμική κηπουρική.
Η βιοδυναμική είναι μια θεωρία που ανέπτυξε πρώτος ο Αυστριακός φιλόσοφος, επιστήμονας και παιδαγωγός Ρούντολφ Στάινερ (Rudolf Steiner) και βασίστηκε στην αρχή σύμφωνα με την οποία κοσμικοί παράγοντες επηρεάζουν την ισορροπία της ζωής στη γη. Ο Στάινερ εκτός των άλλων υπήρξε και ειδικός στην καλλιέργεια της γης και αρχιτέκτονας και θεωρείται ο γκουρού της βιοδυναμικής κηπουρικής.
Η θεωρία της βιοδυναμικής παρουσιάστηκε το 1922. Ο όρος βιοδυναμική έχει ελληνική ρίζα (από τις λέξεις βίος=ζωή και δύναμις=ενέργεια).Είναι λοιπόν φανερό οτι όταν μιλάμε για βιοδυναμική κηπουρική αναφέρομαστε στις κηπουρικές εργασίες, που γίνονται με τη βοήθεια των δυνάμεων, που μπορούν να δημιουργούν και να ρυθμίζουν τη ζωή.

Αμ,κάτι ήξερε η γιαγιά τελικά...
να μην το ξεχασω..Νεα Σελήνη έχουμε στις 29 του μήνα...
;-)
posted by Εύα at 10:24 π.μ.

6 Comments:

Π ρ ό τ α σ η…..

Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες bloggers….:
βλέποντας κι ακούγοντας…., με μεγάλη μου λύπη κι εγώ…., κυρίως, τα εφηβάκια –μας
να τραγουδούν ‘’φτηνά’’ τραγούδια…., ως επί το πλείστον, της ερωτ’’αγάπης’’….,
και ξέροντας, ως όλοι μας, τη δύναμη που έχει το τραγούδι
στη διαμόρφωση χαρακτήρα και συμπεριφοράς…., κι όχι, μόνο, της ερωταγαπικής….,
κάτι που με ανευθυνότητα τους το ‘’επιβάλλουν’’….: δισκογραφικές εταιρείες,
ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί,….. λες και σε συμπαιγνία….,
τολμώ….,
αν και ξέρω πως…., και, μ’ αυτό…., θα ενοχληθούν’’ μερικοί και μερικές bloggers….,
να σας κάνω μια ‘’ανάλογη’’ πρόταση….!

Έχοντας…., ήδη….. και με ‘’ανάλογη’’ πρόταση…., προσφέρει
1095 τραγούδια και ‘’τραγούδια’’ –μου….,
και, σχετικής θεματολογίας μέσα απ’ το μπλογκ μου….: URL : www.alexandros-zivas.gr....,
κάτι σαν ‘’αντίπραξη’’ στη ‘’συμπαιγνία’’ των ως άνω αναφερόμενων παραγόντων….,
προτείνω…., πάντα, για τον ίδιο σκοπό….,
να δημιουργήσουμε μια ‘’Τράπεζα στίχων προσφοράς’’….,
όπου Έλληνες στιχουργοί και ποιητές να τους προσφέρουν…., αφιλοκερδώς κι αυτοί….,
είτε για επιτραπέζια ημερολόγια προσφοράς….. είτε για τη δημιουργία μουσικών CD’s….!

Ίσως….. να φανεί αφελής και ουτοπική η πρότασή μου….,
ή κι εγώ….. αφελής…. κι ονειροπόλος ουτοπιστής….,
αλλά….. ας σκεφτούμε τη δύναμη που μας προσφέρει η ‘’Μπλογκόσφαιρα’’….,
που….. από ‘’βαβελική’’ Κατάρα…., ως ‘’μερικοί’’ ‘’μοιροπλάστες’’ –μας τη θέλουν….,
μπορούμε…., και, με ‘’τέτοια’’ : ‘’τρελά’’ της ‘’τρελής’’ λογικής…., ή και λογικής ‘’τρέλας’’….,
να την κάνουμε Ευλογία….!

Έτσι…., καθώς πιστεύω πως….,
ως παλαιότεροί μου bloggers…., που, μόλις, 3 μηνών blogger εγώ….,
είστε οργανωμένοι, και, για ‘’τέτοια’’ : ‘’τρελά’’….,
ελπίζω…., κι εάν, βέβαια, βρίσκετε ενδιαφέρουσα κι εφικτή την πρότασή μου αυτή….,
να συναποφασίσετε…., πάντα, για ‘’τέτοιον’’ σκοπό….,
για τα περί μιας ‘’Τράπεζας στίχων προσφοράς’’….!

Και…., εάν…., πάλι και γι’ αυτό, τότε….,
σαφώς, κι αφού το συναποφασίσετε…., είτε για ‘’επιτραπέζιο ημερολόγιο’’ είτε για CD….,
τολμήσετε να ανοίξετε και τραπεζικό λογαριασμό….,
σας υπόσχομαι πως…., ως πρώτη προσφορά χρημάτων από πλευράς μου….,
θα συνεισφέρω στην ευλογητή προσπάθειά –σας, –μας, 300 Ευρώ….,
που, πιθανόν, να βρεθούν και εξωμπλογκοσφαιρικοί χορηγοί….!

Μα θα χαρώ, ‘’το ίδιο’’, και, εάν κάποιοι μουσικοσυνθέτες ή κάποιες μουσικοσυνθέτριες….,
συνάδελφοι ή συναδέλφισσες μπλόγκερ….. ή μη….,
ανταποκριθούν στην ανάλογη πρότασή μου….. που υπάρχει στο μπλογκ μου….,
όπου, το ξαναλέω, προσφέρω αφιλοκερδώς και για όποιον φιλανθρωπικό σκοπό
1095 τραγούδια και ‘’τραγούδια’’ –μου…., αφ’ ενός για τη δημιουργία
3 επιτραπέζιων ημερολογίων….. για τα έτη....: 2010, 2011 και 2012….,
κι αφ’ ετέρου για τη δημιουργία ενός, ή και πλέον, CD….!

Φυσικά, το 2ο, εφόσον τυχόν μουσικοσυνθέτες/θέτριες κρίνουν κάποια άξια μελοποίησης….,
πάλι, για τον ίδιο σκοπό…., κι εγώ…., μα κι οι ανταποκριθησόμενοι/σόμενες αυτοί/αυτές….,
όπου, τότε, θα έχω…., κι εγώ κι εκεί…., συμμετοχή και με δικιά μου μουσική και στίχο….,
ενώ, αργότερα κι έτσι και γι’ αυτό, και με τραγούδια –μου σε στίχο στην αγγλική γλώσσα….!

Εάν δε σας ενοχλεί το παρόν μήνυμά μου…., μπορείτε να το διαγράψετε….,
ναι, και διόλου δεν θα με πειράξει….!
Σας ευχαριστώ πολύ….. και, προπαντός, γεια….: Αλέξανδρος Ζήβας…..

11:31 π.μ.  

ιιιιι!!!

Στην κατάλληλη στιγμή θα μεταφυτεύσω δλδ το μπουγαρίνι και τη γραντούκα?

σμακ*

11:54 π.μ.  

Εύα,πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου για τα φυτά.Αν αποφασίσω να φυτέψω κάτι,το κάνω οποτεδήποτε.Τώρα θα φροντίζω να κοιτάζω το φεγγάρι.

1:03 π.μ.  

κοριτσια,γενικοτερα,τωρα αλλαζουμε γλαστρες,τωρα που τα φυτα μας θα ελαττωσουν ρυθμους λογω του χειμωνα και δε θα ενοχλησουμε την αναπτυξη του υπεργειου τμηματος,ουτε την ανθοφορια.Επισης,απο τωρα αρχιζει η περιοδος φυτευσης της τριανταφυλλιας.Αρα,ο χειμωνας,μονο νεκρη περιοδος δεν ειναι...εχει μπολικη δουλιτσα κι ας νομιζουμε ;-)

2:48 μ.μ.  

Και μενα μ αρεσει πάρα πολύ όλη αυτή η φιλοσοφία της βιοδυναμικής καλλιέργειας ίσαμε που σκέφτομαι να εφαρμόσω (εγώ στα λόγια και ο σύζυγος στα έργα ) στον ελαιώνα μας βιοδυναμική καλλιέργεια, έχω ήδη στα χέρια μου το καλλιεργητικό ημερολόγιο του 2008 καθώς και ένα εγχειρίδιο και διαβάζω προσπαθώντας να κατανοήσω τις διαφορές μεταξύ βιοδυναμικής και ομοιοδυναμικής καλλιέργειας. Προς το παρόν ετοιμάζω το κήπο στο σπίτι μου που τώρα τον έχω γεμίσει μυρωδικά κι δεν χορταίνω κάθε μεσημέρι να ασχολούμαι και να καμαρώνω τα λουλούδια μου και τα φυτά μου :))

5:05 μ.μ.  

Εύα γεια σου,
ως ειδική που είσαι,θέλω να ρωτήσω κάτι:είχα αγοράσει μπαμπού,μου άρεσαν πολύ ,αλλά τώρα έχουν αναπτυχθεί τόσο που σε λίγο δε θα έχω βάζο να τα βάλω.Τι να τα κάνω;Μπορώ να τα φυτέψω;(έχουν ρίζες)Ευδικιμούν σε σχετικά ψυχρό κλίμα;

12:41 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home